Direktlänk till inlägg 28 september 2014

Varsel / The Shining

Av Johanna - 28 september 2014 20:14

Well, jag läste nyligen ut Stephen King's bok Varsel och bestämde mig kort därpå att se filmen också (vilket man egentligen inte bör göra), The Shining. What to say, what to say. Jag vet inte vad folk i allmänhet säger om filmen men för min del så tycker jag att den är en riktig flopp. Det kan vara den sämsta filmatiseringen av en bok hittills. Den grundar sig mer på bokens prinicp än boken själv. Vilket inte gör den särskilt läskig. Så i det här fallet är boken betydligt bättre och läskigare än filmen. Det som gjorde mig mest ledsen var ändå slutet, what the hell. Vad skulle det föreställa? Gosh.

Mitt tips; läs boken och skippa filmen. Har du redan sett filmen? Läs boken så kan vi skratta åt filmen tillsammans. Jag kan verkligen se varför Stephen King inte gillade den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 27 oktober 2014 21:13

Min kommentar: Well, I liked it. Kanske beror på att jag i allmänhet gillar "hemsökta hus"-skräckisar. Speciellt när de har det där lilla extra "baserad på verklig händelse", creeeepy. Anyway, filmen var helt okidoki och detsamma kan man säga om skåd...

Av Johanna - 27 oktober 2014 18:13

Eftersom jag inte har mycket till liv så har jag bestämt mig för att prova på den där gratis månaden hos Netflix. Därmed tänker jag försöka se åtminstone se en film om dagen, vilket jag började med redan igår. Men när man har i princip allt att välja...

Av Johanna - 25 oktober 2014 17:54


 Min lille Yoda börjar bli stor!

Av Johanna - 23 oktober 2014 18:43


Just nu känner jag mest för att sätta mig under ett täcke och låtsas som att jag inte längre existerar. Under den senaste månaden har det känts som om saker och ting är på rätt väg, att det håller på att bli bättre igen efter en lång svacka. Fram til...

Av Johanna - 19 september 2014 08:40

Igår följde Yoda med mig till Liv i Livet då vi inte hade någon barnvakt till honom. Vilket gick väldigt bra även om det resulterade i en väldigt trött vovve. Så igår hände följande:• Yoda åkte buss för första gången i sitt liv. Det var lite läs...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards